Tutkimuslaitos IRO Research kysyi 1000:lta suomalaiselta, mikä on heille mieluisin kanava vastaanottaa mainontaa. Ylivoimaisesti mieluisin mainoskanava on sanomalehti.

Sanomalehti on kuluttajille mieluisin mainosmedia

Suomalaisista 43% nostaa painetut sanomalehdet ykköseksi kun kysytään, mistä he mieluiten lukevat, katsovat tai kuuntelevat mainoksia.

Muut kaksitoista tutkittua mainonnan kanavaa jäävät kauas painettujen sanomalehtien mieluisuuden taakse. Vastaajat saivat valita vain yhden, itselleen mieluisimman mainoskanavan.

Toiseksi sijoittui televisio, jonka valitsi mieluisimmaksi mainosvälineeksi 12% suomalaisista.  Kiinnostavaa on, että Google, Facebook, Youtube yms. sosiaalisen median kanavat jäävät suomalaisten mainoslistan häntäpäähän, jopa nuorimmilla ikäluokilla.

Tulokset selviävät IRO Researchin syyskuussa 2016 toteuttamasta kyselystä, johon vastasi 1000 suomalaista.

 

mainonnan-mieluisuuskuva

 

Takaisin